•  

    تماس با مشاورین ویتایگر

    ۰۲۱-۹۱۰۳۵۳۷۶ داخلی ۱

  •  

    ساعت کاری

    شنبه تا چهارشنبه ۹ صبح تا ۶ عصر

یکی از کاربردهای اصلی نرم افزار ویتایگر مدیریت رونق کسب و کار است که درادامه به توانایی این نرم افزار در رونق کسب و کار خواهیم پرداخت

 

نقش CRM در پیشرفت کسب و کارها

مدیریت ارتباط با مشتری یا همان CRM  که مخفف Customer Relationship Management  است، در اوایل دهه 1970 هنگامی که واحدهای تجاری به این نتیجه رسیدند که توصیه می شود که کسب و کارها باید بجای “محصول محوری” روش خود را به “مشتری محوری” تغییر دهند، آغاز شد. در حقیقت تولد CRM به دلیل رسیدن صاحبان کسب و کارها به این درک قابل توجه از اهمیت مشتری و نقش CRM در پیشرفت کسب و کارها بود.

پیتر دراکر نویسنده و مشاور مدیریت معروف نوشت;

“کسب و کار واقعی هر شرکتی، ایجاد و نگهداری مشتری است”.

ارتباط با مشتری در کسب و کارهای گذشته

در گذشته و به طور سنتی،  بیشتر معاملات پر پایه حسن نیت و شناخت نزدیک افراد از یکدیگر بود که در یک منطقه یا محله با هم در تعامل بودند. بدین ترتیب کسب و کارها محدود به یک جغرافیای خاص می شدند و به مشتریان خارج از آن محدوده دسترسی نداشتند، به عبارت دیگر کسب و کارها فرصت های فروش بسیاری را از دست می دادند و با وجود تلاش بی وقفه برای ارائه محصولات و خدمات خود اقبالی برای رشد و توسعه نداشته و ممکن بود سالیان سال در حد یک کسب و کار کوچک باقی بمانند.

اگرچه سختکوشی و تلاش کسب و کارها در فروش محصولات با کیفیت همراه با خدمات حیرت انگیز تا حدودی موجب رضایت مشتری و وفاداری مشتری می شد، اما در پایان کارهیچ گونه پیوند و ارتباطی بین این دو وجود نداشت تا بتواند راه را برای رشد و توسعه یک کسب و کار هموار سازد.

ارتباط با مشتری در کسب و کارها امروز

در دنیای نوین هر کسب و کاری نیازمند تقویت روابط طولانی مدت با مشتریان خود است، تا بتواند خود را در بازاررقابتی این روزها تثبیت کند. امروزه انتظارات مشتریان تنها به دریافت بهترین محصولات و خدمات محدود نمی شود بلکه نیازمند یک رابطه نزدیک و رو در رو با کسب و کارها هستند، تا بتوانند آنچه را که دقیقا نیاز دارند درسریعترین زمان ممکن دریافت کنند.